Ekonomi

Collection, ihracat payını yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyor.

Türk mobilya şubesi geçen yıl yaklaşık 4,5 milyar dolarlık mobilya ihracatı gerçekleştirdi. Şube ihracatının kilo fiyatı 2,5 dolardı.

Gelirlerinin yüzde 25’ini ihracattan sağlayan Koleksiyon Mobilya’da ise bu rakam 10-11 dolar civarında.

ABD’yi yurtdışında ana pazarı haline getirmek isteyen Collection Mobilya, hem hedef kitlesinin yaş ortalamasını düşürerek hem de yaptığı çalışmalarda katma değeri artırarak daha hızlı bir büyüme elde etmek istiyor.

İlk 50 yılını geride bırakarak ikinci 50 yılına hazırlanan Koleksiyon Mobilya, faaliyet gösterdiği her coğrafyada etkinliğini artırmayı planlıyor.

Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Koray Malhan, “İkinci 50. yılımıza girerken Koleksiyon Mobilya’nın hem ülkemizde hem de dünyada etkinliğini artırmaya odaklandık. Yurtdışına ihracat yapmaya karar verdiğimizde özellikle yakın coğrafyaya değil, rekabetçi pazarlara odaklandık. Şimdiye kadar Amerika ve Avrupa’da önemli deneyimler kazandık. Şimdi bu tecrübelerle dış pazarlarda daha da büyüyeceğiz” dedi.

2023 yılını 10 milyon dolarlık ihracatla kapatmayı düşünen Koleksiyon Mobilya, özellikle Amerika, İngiltere ve Almanya’da büyümeye çalışıyor. Ancak şirket gözünü diğer pazarlardan da ayırmıyor. Collection Mobilya Yönetim Kurulu Lideri Doruk Malhan, “Amerika ve Avrupa’nın en büyük teknoloji ve finans şirketleri sürekli müşterilerimiz. Yakın zamanda Toronto’ya da genişledik. Eylül ayında Dubai ofisimizi açacağız. Fitch Ratings ve Euroclear gibi önemli kurumların Dubai’deki projelerini şimdiden teslim ettik.”

-40 derece çalışma ortamı

Şirketin yurt içi ve yurt dışında büyümesini sürdürme planları, müşteri tabanını gençleştirmeye dayanmaktadır. Bugün Koleksiyon Mobilya’nın ortalama müşteri yaşı 53’tür. Şirket, bunu aşağı çekmek için tasarımlarında ve iş stratejilerinde değişiklikler yapmaktadır. Örneğin pandemi ile popülerlik kazanan bahçeli konutlar için dış mekan mobilyaları üretmeye başladı. Dış mekan kullanımına uygun ofis mobilyaları geliştirmeye odaklandı. Koray Malhan, “Gelecekte insanlar gittikleri her yere ofislerini taşımak isteyecekler. Bunun nasıl mümkün olacağını sürekli düşünüyor, yeni tasarımlar geliştiriyor ve farklı işbirlikleri yapıyoruz. Kumaş üzerine çalışan modacı Arzu Kaprol ve ülkemizin önde gelen mimarlarından Melike Altınışık ile yeni bir proje üzerinde çalışıyoruz” diyor ve projeyi şöyle anlatıyor: “Ürünü ofis çantası olarak tasarladık. Bireyler tek bir çanta ile bilgisayarlarını ve telefonlarını şarj edebilecek. Tıpkı istedikleri zaman olduğu gibi o çanta da farklı formlarda soğuktan korunabilecekleri bir alana dönüşecektir. Eğer bir sarsıntı varsa, bireylerin güvenliğini sağlayacak bir unsur olacaktır. Şu anda Ar-Ge çalışmalarını bitirmek üzereyiz, çok yakında ilk üretimi gerçekleştireceğiz. Ayrıca -40 derece soğukta bile üşümeden birebir çalışabilmenizi sağlayacak yeni üretimler için çalışmalarımız devam ediyor.”

Firma gençleştirmeyi sadece tasarım değişikliği olarak da algılamıyor. Gençlerin sürdürülebilirlik konusundaki hassasiyetinin bilincinde olan Koleksiyon Mobilya, üretim aşamasında kendi elektriğini güneş enerjisinden sağlamaktadır. Şirket, yakın gelecekte güneş enerjisinden toplam 45 MW kapasiteye ulaşmayı ve karbon nötrün ötesine geçmeyi planlıyor. Ayrıca hem binek hem de ticari araç filosunun tamamını elektrikli araçlara dönüştürdü. Elektrikli araçları şehirlerarası ulaşım süreçlerinde nasıl kullanabileceğimiz konusunda da Ar-Ge çalışmaları yürütüyor. Amaç, 2030 yılına kadar karbon negatif üretime ulaşmaktır.

Sürdürülebilirliğe yatırım

Şirketin sürdürülebilirlik için dikkate aldığı bir diğer konu da malzeme kalitesi. Koray Malhan: “Bölümümüzde mobilya zamana direnirse sürdürülebilirdir. Bir mobilyanın geri dönüştürülebilir malzemeden yapılmış olması, onun sürdürülebilir olduğu anlamına gelmez. Geri dönüştürülebilir malzemelerden üretilen ancak 2 yıl sonra kullanılamaz hale gelen veya modası geçen birçok eser bulunmaktadır. Gereksizliğe ve görselliğe ayak uyduramayan bir çalışma sürdürülebilir olamaz. Eser, hem yapı hem de fikir olarak zamana dayanmalıdır. Ortalama bir mobilyanın ömrü 7 yıl iken Koleksiyon mobilyanın ömrü 15 – 17 yıldır.

Collection Mobilya, sürdürülebilirlik politikalarını desteklemek ve büyüme hızını artırmak için ilgi alanlarını da genişletmektedir. Şirket bu anlamda bir girişim sermayesi yatırım fonu ile işbirliği yapma kararı aldı. Doruk Malhan, “SUFII (Sürdürülebilir Mobilya İnovasyon Yatırımı) Girişim Sermayesi Yatırım Fonu’nun kurulması için başvuru süreçlerini tamamladık. Girişim Sermayesi Yatırım Fonları pazarında yüzde 7 pazar payına sahip olan Letven Capital Teşebbüs Capital Portföy Yönetimi A.Ş. ile işbirliği yaptık. SUFII Girişim Sermayesi Yatırım Fonu ile biyoteknoloji alanında yeşil ekonomi, yeşil endüstri, yeşil teknoloji, yenilenebilir enerji, sürdürülebilir malzeme ve hammadde alanlarında yeni fikir sahibi olan girişimcilere yatırım yapmayı hedefliyoruz.

habergelendost.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort